ESC 2014 - resultat

// Musik- & filmtips, TV-program //

 
Jag är nöjd med vinnaren Conchita Wurst, MEN ! om inte hon/han hade sett ut som hon/han
gjorde (nej, jag vägrar använda ordet "hen") så tror jag faktiskt inte att Österrike hade vunnit.
Conchita's röst är to die for, och låten är bra, men inte SÅ bra... Dock fanns ingen överlägsen
vinnare "a la Loreen", och jag är faktiskt förvånad över hur många BRA bidrag som var med i
årets ESC-final!!! Efter att ha hört låtarna igen så är det några som verkligen har fångat mig:

The Common Linnets - Calm after the storm (Nederländerna)
...som det stora Dolly Parton-fan jag är så är jag helt såld på denna. Värdig till andraplatsen!



Firelight - Coming Home (Malta)
Sebalter - Hunter of Stars (Schweiz)
Tinkara Kovač - Round And Round (Slovenien)

...och sen har jag faktiskt börjat gilla Armeniens bidrag (Aram MP3 - Not Alone), men den höll
inte live. Sanna Nielsen gjorde ett fantasiskt jobb i Köpenhamn och förtjänade verkligen tredje-
platsen! Men hur kunde Israel (Mei Finegold - Same Heart) åka ut i semin!? NOT cool...

Kommentarer

  • Martina [Eluminél in Japan] säger:

    Men åh gud den är fantastisk? <3

    Svar: Äääh...... DU är fantastisk? <3
    HELLBIRD.se

    2014-05-11 | 11:57:01
    Bloggadress: http://www.eluminelart.blogg.se

Kommentera inlägget här: