Håkan & One Direction

// Musik- & filmtips, Uteliv å partaj //

Ja-a... Har inte sovit överdrivit många timmar varken denna eller förra helgen. Antar att de
flesta nåddes av diverse från Håkan Hellströms GRYMMA spelning på Ullevi den 7:e juni!?
Jag jobbade loge /24 timmar på två dagar/ och avslutade givetvis med att gå på konserten
som "after work" (did I tell you I love my job!?). Är inget större Håkan-fan men HELVETE
vilken stämning.... Att han slog Bruce Springsteens besöksrekord var väntat  -  men att det
skulle bli en sån rackebajsare till spelning.....DET trodde iallafall inte jag. Damn. Att stå där
i gröten framför scen när hela Ullevi sjunger tillsammans är fan stört häftigt. Riktigt bra !!!


Denna helgen jobbade jag loge igen, fast uppe i Solna;  två konserter med det omsusade
One Direction på Friends Arena. 5 seconds of summer var förband. Hade aldrig hört
talas om dem innan faktiskt, haha. Känner mig sjukt efter i pop-kändis-världen. Kanske
är därför det är så passande att ha mig backstage...!? Haha! De var iaf helt ok. Trevliga
om inte annat!! Kan inte säga att jag hade nån speciellt stor koll på One Direction innan
helgen heller. Fick plugga in deras ansikten (yes, really) så gott det gick dagen innan! :P
Pluggresultat? Kunde känna igen två av fem. Winning!? Måste säga att jag blev positivt
överraskad över hur bra de faktiskt sjöng. Alltid trevligt. Mindre trevligt var däremot
skriket från publiken. FYYY FAAEN !!! Håkan Hellström blev nog rörd när hela Ullevi
sjöng hans låtar, men vet inte om One Direction-gossarna blir lika rörda av ett konstant
jävla gapande varje gång de visar sig? Har huvudvärk för ett par veckor framåt, och jag
satt som sagt backstage; spenderade som mest 30 sekunder inne på arenan under gigen.

Som det ser ut nu är det Rolling Stones i Stockholm som blir nästa jobb, MEN, man vet
aldrig vad som dyker upp eller fallerar i planeringarna! Hare gôtt hajj! ^^

Kommentarer

  • Anonym säger:

    fick du träffa 1d???

    Svar: Yes.
    HELLBIRD.se

    2014-06-15 | 19:43:57
  • Julia säger:

    Men, så himla roligt :D !

    Svar: Ja, drömjobbet om man gillar musik och stora evenemang! ;D
    HELLBIRD.se

    2014-06-19 | 10:34:55
    Bloggadress: http://juliaajoo.blogg.se
  • Robex Lundgren säger:

    coolt

    Svar: Haha ja, rätt så! :)
    HELLBIRD.se

    2014-06-19 | 10:38:05
    Bloggadress: http://ghgumman.blogg.se/
  • Alina säger:

    Min kompis jobba som vakt under båda dagarna. Och jag var på första konserten :)

    Svar: Första konserten var bättre än andra, så du gick på rätt dag! ;)
    HELLBIRD.se

    2014-06-19 | 10:39:13
    Bloggadress: http://oncelikethis.blogg.se
  • my säger:

    Jäklar vad kul :D

    Svar: Ja det var kul! Är inget 1D-fan, men alltid kul att se hur "kända" människor beter sig bakom scen! :)
    HELLBIRD.se

    2014-06-19 | 10:39:53
    Bloggadress: http://monkiapa.blogg.se/
  • Julia säger:

    Håkan brukar alltid ha sjukt härlig stämning på sina konserter, blir förvånad varje gång och då har jag ändå inte låga förväntningar!

    Svar: Eller hur! Är inget Håkan-fan men jäklar vilken folkfest det blir när han spelar! Helt fantastiskt.
    HELLBIRD.se

    2014-06-19 | 11:04:18
    Bloggadress: http://juliaoflund.se
  • S säger:

    Hej! Gud vad kul det låter! Båda Håkan och One Direction! Får man fråga vad du jobbar med och hur du fick chansen att jobba under dessa två konserter? Är själv väldigt musikintresserad och det här låter som en dröm för mig.

    Svar: Hallå! Ja, det är skitkul! Är säkerhetspersonal/publikvärd, så jag gör allt mellan himmel och jord typ, haha! Jag var funktionär på WayOutWest 2010 eller 2011 och personalen tyckte att det funkade så bra så de erbjöd mig jobb! :) Företaget heter Show Security Sweden och man kan intresseanmäla sig på sidan, sen vet jag inte hur ofta/när de tar in nytt folk men man kan ju alltid testa! Lycka till! :)
    HELLBIRD.se

    2014-06-19 | 19:06:12

Kommentera inlägget här: