Fyrkantig kukglass!?

// Recept & Mat //

Eftersom helgen varit så sjukt somrig (fy fan vad varmt, solsting a la alban) så ska jag fortsätta
med ett somrigt ämne här på bloggen: GLASS !!! Som ni kanske vet så kommer det nya glassar
varje sommar, och nu under våren har jag testat fyra av GB's nya "kreationer". Tänkte skriva
några rader om glassarna, en kort recension helt enkelt. Har ni testat någon av följande?



Magnum Limited Edition with Marc de Champagne

Var lite tveksam när jag hörde talas om denna, men nyfiken som jag är var jag ju tvungen att
testa den. Första besvikelsen kom när jag såg att glassen var ljusgrå  -  inte silvrig !!! som den
beskrivs av GB... Trots den jävligt tråkiga färgen är chokladöverdraget himlans gott. Tyvärr
var det nog allt som var positivt med denna "lyx-Magnum". Champagneglassen smakar typ...
.....bärs på pinne!? Jag gillar inte bärs. Ew. Man skulle nog också kunna jämföra smaken med
punschpralin. Bekanta som testat den har klagat på smak av alkohol. Betyg: 2/5



Cornetto King Cone Choklad

"Sveriges största glass", klart som fan man måste köpa den! Blev jag besviken..? Nope! ;D
Älskar man choklad /som jag/ så älskar man Cornetto King Cone! Glassen känns mer som
len mousse än vanlig chokladglass. Struten smakar som en riktig våffelstrut ska. Choklad-
såsen i mitten behövdes dock för att hela glassen inte skulle bli för "tråkig". Hade velat ha
nåt mer i för högsta poäng, typ lite nötströssel eller chokladbitar. Betyg: 4.5/5



Winner Taco
En vinnare? Eh, nej. För det första är glassen mycket mindre än man tror. Smaken är det
inget fel på, men den smakar i princip som vilken annan glass som helst... Mjölkchoklad-
överdrag, lite kolasås, en vanlig våffla som "taco-skal"... God, men tråkig. Betyg: 2.5/5



X-POP
...och sist men inte minst (eller jo förresten, även minst) den omtalade X-POP! "En glass
som liknar en penis", har det tjötats en jävla massa om, så klart som korvspad att jag var
tvungen att testa! Tyvärr blev besvikelsen rätt stor. För det första är den FYRKANTIG!
Det sägs att det manliga könsorganet kommer "in all shapes and sizes", men jag är hyfsat
säker på att ingen har en X-POP look-a-like mellan benen... Men OK, nog om formen! :P
Själva isglassen smakar som vilken frukt-isglass som helst, rätt svag smak. Tråååååkigt.
Glassens "ollon" är ett bubbelgum-smakande överdrag som ska "poppa" i munnen (wtf).
Jag kände inget först, men sen när jag tuggade på skiten smattrade det fan i hela halsen!!
Fruktansvärt obehagligt!!! Betyg? 1/5 (ett poäng för att jag gillar isglass)
För att du skall lyckas med din träning! Vi har alla produkter Du behöver för att lyckas med dina mål...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: