Sjuk relation

// Mitt ätstörda liv, Poems & Lyrics //

När man lyssnar på en låttext kan man i princip alltid relatera till den på ett eller annat
sätt. Speciellt till alla dessa love songs. Något som jag funderat på mycket det senaste
är hur jag relaterar till "olycklig-kärlek-låtar". Alltså negativa  -  när man vill bryta loss
men det inte går. Då är det ingen kille jag tänker på utan ätstörningsmonstret som jag
delar kropp med. Ja, jag veeet att det är MIN kropp, att jag inte ÄR ätstörningen (som
alla psykologer alltid måste påpeka), men "den" är ju trots allt INUTI min kropp.

Ett exempel är Zara Larssons nya låt, Uncover, som jag lyssnar sönder just nu:

nobody sees - nobody knows
we are a secret - can't be exposed
that's how it is - that's how it goes
far from the others, close to each other

...eller en låt som jag dansade till på en uppvisning för länge sen, som jag diggar:
(Linda Kiraly - Can't let go)

this love is so dysfunctional
it leaves me so emotional
can't take it anymore but I can't let, can't let, can't let,
I can't let go
I try my hardest to break free
I'm so locked up and you got the key
I'm in way too deep and I can't let, can't let, can't let,
I can't let go
[...]

no matter how hard I may try
it just wont die
the many memories haunt my mind
I can't understand why
I still hold on, what went wrong
tell me is it my fault
I need to know
don't wanna guess anymore
I know I should leave you alone but I just cant let go

Lite svårt att förklara detta för de som inte varit med om ätstörnings-mindfuck, men
ändå... Är ganska säker på att alla som HAR det, känner igen sig jävligt väl i detta!!!
Det är fasen inte så konstigt att jag har svårt för att träffa, och "öppna upp mig", för
någon ny  -  jag har ju redan en SJUK RELATION!! ...och det är nog inte många som
klarar av både mig (haha) och "det". Men, OM jag hade träffat någon, så kanske det
hade hjälpt mig att få bort och ersätta min jävliga inneboende!? Att inse att det finns
något/någon bättre kanske är lösningen? Who knows.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: