Ny vecka, ny taktik

// Mitt ätstörda liv //

Veckan som gick var inte helt vattentät så att säga, maten gick inte superdåligt, men jag
är inte absolut inte nöjd  -  icke godkänt. Så vad ska jag hitta på för hyss för att få någon
ordning en gång för alla? Vad ska jag testa för metod? Jo se ni, det ska jag berätta!!! Om
ni tittar på min högra "blogg-meny" och skrollar ner till min besöksstatistik, så hittar ni
precis under den en ny "lista" ... Ska försöka sammanfatta veckodagarna där, både mat-
och träningsmässigt.

Har inte riktigt tänkt ut hur jag ska sammanfatta dagarna i korta drag, men jag funderar
på att använda mig av procent eller "poäng" på nåt vis, typ såhär:  Jag ska käka fem mål
om dagen. För varje måltid avklarad får jag 20 poäng (maxpoäng för en hel dag är 100).
Om jag däremot äter mer/mindre/fel så får jag bara 10 för den måltiden. Om jag 'fuskar'
dvs småäter (eller i värsta fall hetsäter) mellan målen så blir det 10 minus!!!  o.O

Hur ska jag räkna gällande träningen då? Hm... Även här får maxpoäng vara 100... Kan
testa med att ge olika poäng för olika fysiska aktiviteter. Kanske behöver ändra på mitt
poängsystem framöver, men jag måste ju börja någonstans.

Promenad: 5 poäng per 15 min
Cykel: 10 poäng per 10 minuter
Styrketräning/gym: 10 poäng per 15 min
Gruppträning: 30 poäng per halvtimma

Låter det rimligt? Har jag glömt något? Har lite svårt att uppskatta "värdet" av de olika
träningsformerna. Något som ska höjas eller sänkas? Ös på med åsikter och tankar, jag
behöver dem!!! Ha en fortsatt tresvlig dag och en underbar vecka!!!  :)

Kommentarer

  • Jenny säger:

    Jag tycker väl inte det låter så vidare värst bra faktiskt att räkna poäng utifrån hur mkt du tränar samtidigt som du ska försöka bli frisk från din ätstörning. Mitt råd är att du hoppar över den biten.

    Svar: Hallå! Ja, jag har inte räknat på det sättet nu på några veckor. Det funkade inte bra för mig anyway... Nu har jag haft en superbra vecka, vilket känns fantastiskt! Men tidigare iår har jag verkligen varit desperat och testat alla möjliga sätt att få ordning på mat och träning. Hoppas att jag nått vändpunkten nu, helt utan konstiga tillvägagångssätt! :)
    Charlotte / hellbird.se

    2012-07-09 | 16:16:05
    Bloggadress: http://www.mindfulnessmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här: