Hästens tecken

// About me //

Jag är född 1990  -  hästens år.  Nu ska vi se hur jag verkligen är...  ;)

"Hos kineserna symboliserar hästens år det ädla och eleganta, men också snabbhet och
uthållighet. Det står också för intelligens, vältalighet och frihet. Hästens år associeras
också med glädje, flexibilitet, humor och fest."



Hm. Kan tycka att sånt här är väldigt intressant, men samtidigt vet jag inte hur mycket
jag tror på det. Gått igenom de olika egenskaper som "ska" stämma in på mig och delat
upp dem i vad som stämmer och inte. De flesta saker passar dock in... Coincidence!?!?

STÄMMER:
* tycker om att avancera snabbt
* gillar sport och att engagera sig
* tar ofta kommando över andra människor
* inte så duktiga på att verkligen slutföra alla projekt de påbörjar
* har ett hett temperament
* väldigt envisa
* inte speciellt långsinta
* svårt att lyda order
* kreativa och riktigt bra problemlösare
* kan ibland drömma sig bort och bli lite tankspridda
(kanske för att de håller på med så många olika saker samtidigt)
* väldigt rakt på sak och förväntar sig detsamma från sin omgivning
* lätt för att bli kär men också lätt för att tröttna på sin partner

"Freedom and independence
are as essential to Horse-born people as the air they breathe."

-  JÄKLAR vad allt detta stämde bra ändå!!!! Nu när jag väl läser igenom egenskaperna
blir jag nästan lite rädd, haha!!! Scary shit...!? Listan med saker som INTE stämmer är
märkbart kortare. Hm...

STÄMMER INTE:
* bra på att fatta snabba beslut
* inte särskilt konservativa

De som är födda i Februari 1990 har dessutom det kinesiska elementet METALL.
"The metal person is controlling, ambitious, forceful and set in their ways as metal is
very strong; and they are self-reliant and prefer to handle their problems alone."

Jahopp, nu känner ni mig kanske ännu lite bättre än innan då!? Haha.