27 + 28/7 Bruce Springsteen på Ullevi

// Musik- & filmtips, Uteliv å partaj //

Hallå ellerrr!!! Nu är jag någorlunda levande igen, haha, efter tre lååånga arbetsdagar
på Ullevi, samt en och en halv konsert. Gick på hela konserten i lördags (eftersom jag
inte skulle upp tidigt dagen efter) och jag är sååå glad att jag gjorde det. Alla som följt
"The Boss" under åren säger samma sak: detta var en upplevelse utöver det vanliga!!!
Ett exempel på det är till exempel låten Jungleland - en låt som inte spelats sedan den
fantastiske saxofonisten "Big Man", Clarence Clemons avled förra året. De flesta blev
rejält rörda när den spelades på Ullevi i lördags, med Clarence brorson Jake Clemons
på sax. Magisk stämning.



Angående mitt jobb;  jag höll till backstage, typ samma arbetsuppgifter som jag hade
under Madonnas Göteborgsbesök tidigare i Juli. Träffade inte Bossen, men däremot
i princip hela E Street Band. Underbara människor, helt galet verkligen... Pratade en
hel del med Curtis King (sång, slagverk). Fantastiskt skön snubbe.

Hade faktiskt ordentligt med ångest i fredags över att jag skulle gå på hela konserten
på lördagen, eftersom det var kanonväder på fredagen och prognoserna sa skitväder
för lördagen... Och ja-a, det var verkligen som att himlen öppnade sig under lördags-
eftermiddagen, även lite härlig åska brakade lös, men sedan föll inte EN enda droppe
regn under hela konserten  -  LYCKA!!! :D

 
Göteborgsfavoriten Bruce lyckades slå sitt publikrekord på Ullevi från -1985 också,
inte helt fy skam!!! Tror även att han slog konsert-längds-rekordet, då han spelade i
hela 4 (!) fucking timmar. Sickness. Är så jäkla glad att jag fick uppleva detta. Bättre
after work får man fanimej leta länge efter!!! :D
 
 




Kommentarer


Kommentera inlägget här: