Hetsätarnas monsterhelg

// Mitt ätstörda liv //

Ja, det skulle man väl ändå kunna kalla julen? Även de som inte har problem med mat
vanligtvis vräker i sig galna mängder mat under denna helg  -  och även de kan nog få
lite dåligt samvete av alla kaloribomber.. Jag har tidigare skrivit att jag 'tillåter mig' att
äta av allt på julbordet  -  på julafton, and julafton only!!!!!! Problemet är att det sätter
igång ett megasug som inte är att leka med. Den 25:e var en bra dag, men inte igår...
Då blev det hetsätningskalas och ångesten steg till bristningsgränsen. Lagom kul. NOT.

Försöker hålla mig till tänket "idag är en ny dag" när jag vaknar efter en katastrofdag,
men det är inte det lättaste. Hittills har dagen gått bra, men suget är förjävligt. Hoppas
att det blir lite lättare att hålla mig till matschemat nu efter att ha skrivit av mig här på
bloggen. Come clean.

23:40 - Update: Dagen gick åt helvete. Faan. Såhär många misslyckanden på samma
vecka... Fanfanfan. Får bara inte hända. Känner mig värdelös. Megaångest, hej...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: