Melodifestivalen 2011 [2]

// TV-program //

Seriöst, jag får fan spader. Kollar på oddsen angående finalen på lördag lite då och då.
Erik Saade i topp och sedan Danny... Ärligt?!? Lyssnade precis igenom båda bidragen
och kollade deras uppträdanden på YouTube. Älskar att flera engelskspråkiga skrivit
hur DÅLIG Saades låt är!!! Att engelskan är pinsam och att Sverige är korkade om vi
skickar honom till ESC i Tyskland. Jag kan inte annat än hålla med. En liten kille som
står och skriker "I wanna be popular" känns liiite äckligt faktiskt.

Dannys bidrag är mycket snyggare än Saades, MEN låten är så sjukt tjatig å skrikig!!!
Har inte hört en mer enformig och gapig låt på länge. Jag får seriöst huvudvärk...

Enligt oddsen ser det sedan ut som följer:  3) The Moniker 4) Swingfly 5) Nicke Borg
6) Sanna Nielsen 7) Linda Bengtzing 8) Sara Varga 9) Brolle 10) The Playtones

De ENDA bidrag som jag kan tänka mig har en chans utomlands är:

Nicke Borg: rockpublik finns i alla länder, han är rutinerad, låten är riktigt bra
Swingfly: känd för partydängan "Hey Boy" - "Me and my drum" är MINST lika bra
The Moniker: jävligt flummig, kan skrälla utomlands, han kan sjunga

Kommentarer


Kommentera inlägget här: