What a day...

// Vardagsbloggande //

Okej, nu är jag heeelt slut!!! Dagen har sett ut som följande:

7.15 - kolla att Nele fått upp barnen och gjort dem i ordning för skolan
7.45 - frukost till hästarna, hämta nytt hö
8.30 - Nele har lämnat barnen - vi äter frukost tillsammans
9.15 - hästarna flyttas från stallet till sina hagar, därefter börjar jag mocka stallet
9.45 - Nele är klar med sina morgonsysslor (tvätt, disk osv) så vi tar en promenad med
hundarna, ca 40-60 min
10.45 - dags att ta ut kaninerna till trädgårdsburen
11.00 - Lunch/större mellanmål 1
11.30 - MissC tar en tupplur, alternativt bloggar och tar det lugnt
12.00 - fortsätter att mocka stallet (2 stora boxar)
13.00 - Lunch/större mellanmål 2
13.45 - fortsätter att mocka, nu en stor hage samt ett skjul
15.30 - barnen kommer hem = tystnaden bryts, jag flyr upp på rummet, mellanmål
17.00 - dags för mig att ta in hästarna och ge dem kvällsmat, därefter mocka hagarna
18.30 - hundarna får sin middag, kolla till barnen så att de äter sin "supper"
18.45 - ta in kaninerna och flytta en av hästarna till en annan plats (orkar inte förklara)
19.00 - barnen har lagt sig = jag och Nele kan äta middag i lugn och ro
19.30 - ta en sväng med hundarna i trädgården så att de kan utföra sina behov
20.00 - ÄNTLIGEN FICK JAG ETT VÄLBEHÖVLIGT BAD!!! Jag luktar numera
ganska gott, hahaha. Det spelar ingen roll om man duschar under dagen, man blir
sketen efter tio minuters arbete anyway... ^^

Tiderna är inte exakta, men ni kan se på ett ungefär hur min dag sett ut. Heavy.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: