Unga Modeller...

// Tänkvärt //

Nu kommer ett inlägg från min gamla blogg. Tycker att det är bra och behöver
publiceras igen!!! (det är skrivet av mig den 2 februari 2010)

Många modeller har blivit (blir) "plockade/upptäckta på gatan" i tidig ålder...
Jag träffade en söt tjej i förrgår, som precis kommit i kontakt med en modellagentur.
Denna tjej fyllde 15 år igår (om jag inte minns helt fel)... När man är 15 år har man inte
vuxit klart
- det är alltså förbannat korkat att banta å tvinga kroppen att bryta ner
muskler som behövs för en normal tillväxt!!!!! Självklart har denna söta tjej redan fått
höra från sin nya modellagentur att hon har ett par centimeter för mycket här å där...
FAN VAD ARG JAG BLIR!!! o.O

Jävla idiot-människor... Något av det mest ironiska med det hela är att många som äger
eller jobbar på modellagenturer själva har varit modeller en gång i tiden. De borde väl
veta vilken psykisk press som ligger på unga tjejer idag?! ...och hur extremt stor risken
för unga modeller att få ätstörningar är?! Jag förstår inte hur världen överlevt
oss människor såhär länge
... Helt otroligt. Människan är fan dum i huvudet!!! o.O

Okej, nu börjar jag med mina djupa funderingar om människan vs. jordklotet igen... xD
Vi stannar där. Jag tror att ni fattar vad jag vill få sagt... Eller?!

Till alla underbart vackra ungdomar därute:
Alla är unika. Alla ser olika ut. INGEN är bättre än någon annan. Vi måste SLUTA
tänka på vad andra tycker och tänker om oss!!! När jag sitter på offentliga platser, till
exempel i en buss, tänker jag ofta "shit, nu sitter alla säkert å tittar på mina fula tjocka
lår"... Hallå?! VARFÖR skulle alla på bussen sitta å kolla på mina lår?! ...såvida jag inte
hade knallrosa shorts med päls på mig??? Skämt åsido. Men ärligt talat, de flesta sitter
nog och tänker något liknande:

de har fullt upp med att tänka på hur de själva ser ut.

Egentligen är vi väldigt egofixerade. Vad får oss att tro att ALLT kretsar kring just oss?!
Varför skulle det vara just MINA lår som ALLA tittar på?! Nej, precis... Om man istället
skulle försöka använda den tiden och energin (som man tänker negativt) till att tänka
positivt, så skulle man få ett mycket lyckligare och ROLIGARE liv!!! ;D

Tänk på något ni är STOLTA ÖVER!!! Personligen, ska jag försöka tränga bort mina
tankar över mina tjocka lår - och istället försöka tänka "fan vad vackert hår jag har, de
som kollar på mig sitter säkert och beundrar det"...
Förmodligen har jag rätt - varför skulle någon bry sig om mina helt normala lår, när jag
har ungefär en meter långt rött hår att titta på?!?

Veckans självförtroende-boost-träning:
När någon sitter och tittar på dig nästa gång du åker kollektivt, så tänk på hur SNYGG
du är, eller vilka snygga kläder just DU har på dig!!! Om du känner att du klarar av att
tänka positivt om dig själv: PEPPA ANDRA !!!

Varför inte gå fram till minst EN okänd människa VARJE DAG, och fråga var hon/han
köpt sin snygga klänning/väska/jacka?!? Både du och personerna du frågar blir
garanterat glada
- SPRID GLÄDJE!!! ^^

P.S. Originalinlägget hittar ni här:
http://missc.devote.se/blogs/3947011/unga-modeller---.htm

Kommentarer

  • anna säger:

    Jag har också hört om ungdommar i 14-15 årsåldern som är smala redan som får höra att dom måste banta för att "ha en chans i branchen". Tycker det är hemskt faktsikt. Man får ju inte bättre självförtroende osv. Det leder ju säkert till fler ungdommar med aneroxia* och andra hemskheter.



    Tummen ner för sånt!

    Kram

    2010-07-17 | 12:15:57
    Bloggadress: http://www.annanstans.devote.se
  • Miss C säger:

    anna: Ja, precis!!! Som tur är verkar det gå åt rätt håll. Både Prada och Versace har haft "mer normala" modeller på deras senaste visningar, och i Sverige vill de flesta modeföretgaen ha modeller i stl 38. FINALLY!!!



    Kram C ^^

    2010-07-17 | 13:57:43
    Bloggadress: http://missc.se/
  • Sandra säger:

    Riktigt bra och läsvärt inlägg. Håller med dig helt och hållet!

    2010-07-21 | 18:58:20
    Bloggadress: http://ketheira.soclog.se
  • patricia säger:

    jag undrar hur gammal man måste va för att bli modell själv blir jag 13 om sirka 8 månader och vill veta min största dröm är att bli modell

    2010-11-27 | 20:37:21
  • Miss C säger:

    patricia: Det beror på vad för slags modell man vill vara. Finns jobb för alla åldrar!!!

    Du kan ju alltid ta och skicka in några bilder på dig till en agentur och se vad de

    säger. Man kan inte få mer än ett nej... ^^

    2010-12-06 | 13:58:29
    Bloggadress: http://missc.se/

Kommentera inlägget här: