Om det ändå vore cancer?

// Mitt ätstörda liv, Tänkvärt //

Tänkte bara lite kort skriva om något som jag försökt få folk att förstå sen jag började blogga
från första början:  ÄTSTÖRNING  =  SJUKDOM  =  EJ SJÄLVVALT  !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Blir seriöst mörkrädd av all okunskap kring ätstörningar... Som den klassiska kommentaren:
"Var glad att du inte har cancer!" ..... Ääh, vill ni veta mitt svar på det? Jag har många gånger
ÖNSKAT att jag hade cancer istället för ätstörningar!!! Varför? Delvis för att folk inte påstår
att det är något man valt själv  -  cancer är en "accepterad sjukdom", och delvis för att det är
något man kan ta på, något som oftast går att operera bort. Ätstörningar sitter i huvudet, det
är något du måste jobba bort!! Det arbetet är allt annat än smärtfritt, och det kan ta år att bli
av med alla sjuka tankar som cirkulerar i huvudet dagligen. En del blir ALDRIG av med dem.
Men, enligt mig kan man ändå bli "frisk" trots tankarna, huvudsaken är att man inte handlar
efter dem, dvs. svälter, hetsäter, kompenserar och går runt med extrem ångest. Tack för att
ni tog er tid att läsa denna lilla snutt!!! Till er som fortfarande anser att ätstörningar är något
självvalt: .....really? Ledsen att du har lägre IQ än en platt mygga. Shit happens! Puss.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: