Light detox-vecka

// Mitt ätstörda liv, Träning //

Senaste veckan var en matmässig katastrof, därav hade jag inte direkt lust att blogga en
massa. Har inte vägt mig på två veckor, kollade lite mått imorse istället vilket bekräftade
att jag lagt på mig litegrann. Uuuäööäähh... Hej Panik. Det svåraste är att bryta mönstret
när jag "misslyckats" så många gånger under en vecka. Usch och fy, haft ett riktigt jävla
dåligt flow det senaste...

Så, nu är det light detox-vecka! Dra ner liiite på kaffet, undvika gifter så gott det går, äta
ännu renare än innan osv. Det viktigaste är dock NO SUGAR  - och inte heller något bröd,
müsli, kakor, potatis, pasta, ris eller liknande... Vitt mjöl och socker är inte välkommet!!!!
"Jaha, men ät osötat/rågbröd då" tänker ni kanske?? Nej, det sätter igång mitt sockersug,
så det går inte. Äter havregrynsgröt till frukost, så kolhydrater får jag i mig ändå.

Ska seriöst göra lite yoga på morgonen också, mellan maskros-teet (som smakar apröv)
och frukosten. Missade det idag, menmen... Allt kan inte sitta perfekt dag ETT, right!? Får
helt enkelt göra det under dagen istället, så allt "är gjort" alla dagar iallafall... Checklista:

1. INGET socker, bröd osv. 2. EN kopp kaffe 3. Morgon-yoga 4. Hållt mig till matschemat
(skriver alla siffror "på det som lyckats" + träning i slutet av dagen här, wish me luck!)

Måndag: (1, matvete, så njaaa) 2, 3, - , Bodyattack och promenader.
Tisdag: 1, 2, 3, - , CXWORX och promenader.
Onsdag: - , 2, 3, - , total fail-dag med hetsätning och skit. Blä.
Torsdag: 1, - , 3, 4, Bodycombat, CXWORX och promenader. BRA DAG! <3
Fredag: - , 2, 3, - , veckans andra fail-dag med hets... :/
Lördag: 1, 2, - , 4, Bodycombat och promenader, klart godkänd dag! :)
Söndag: - , - , - , - , tredje fail-dagen. Böööh.

NOTE:  på helgen har jag inte gjort morgon-yoga eftersom att mina päron varit hemma,
är inte den som vill ha publik direkt. Flytta hemifrån? JA TACK !!!!!

Summering: Trots tre skitdagar så har veckan varit bättre än veckan innan (4 failures).
How depressing is that!? Anyway, så får jag väl försöka se det som ett liiitet steg framåt.
Nästa veckas mål  -  SE HÄR ...

Kommentarer

  • M säger:

    Är det inte dags att söka hjälp?

    Svar: M - om det är min mamma - SLUTA LÄSA MIN BLOGG! Är det någon annan, nej? Jag tänker testa allt innan jag söker hjälp. Det är SISTA utvägen.
    Charlotte / hellbird.se

    2013-03-11 | 11:00:28

Kommentera inlägget här: