Det ultimata testet

// Mitt ätstörda liv //

Nu äre bara 3 veckor kvar. Knappt! Tills vadå? Tills jag åker in på slutenvård. Det ultimata
testet för att se hur mycket som krävs för att bli av med ätstörningsfanskapet en gång för
alla. Tackat nej till slutenvård två gånger under de senaste åren, vilket jag ångrar nu. Men,
å andra sidan kanske jag inte var mogen för att ta det steget tidigare... Så NU eller aldrig! :)
Om 3 veckor "flyttar jag in" på sjukhuset för att under 3 månader försöka ta tag i mitt liv...
Hoppas att jag hinner träffa många av mina närmsta vänner innan, så att jag vet varför jag
kämpar! <3 Hoppas att någon hälsar på med, vore trevligt... Efter ett par veckor lär jag få
vara hemma på helgerna, men i början blir det hardcore. Är taggad, men livrädd. Kommer
inte kunna träna  =  NIGHTMARE!!!!! Blir till att kämpa tillbaka musklerna i vår/sommar.

Hoppas att ni haft/har en härlig jul! :) För min del har den innehållit en hel del ångest, men
jag älskar fortfarande julen. Fattas bara en halvmeter snö...

Kommentarer

  • Isabelle säger:

    Hej tjejen! Jag själv lider av en slags ätstörning. Jag "beter mig" ungefär som dig, då jag hetsäter emellan åt.
    Jag sökte runt lite på google, som jag brukar göra när jag får ångest och klickade in på din blogg.

    Jag ser en riktig kämpe i dina inlägg. I detta inlägg meddelar du även att du ska läggas in för vård. Du är så stark. Vilket mod för att ta tag i detta! Jag önskar dig ett stort STORT lycka till. Du klarar detta, det känner jag på mig. Jag tror på dig och det måste du också göra.

    Det kan gå nedåt ibland, hata inte dig själv för det. Det tillhör livet. Men, det viktigaste är att du lär dig från det. Att det var okej, men att nu är det över och samma minut, timme, dag, att faktiskt ta tag i detta. För inom snar tid så kommer du kunna hantera detta och fortsätta ditt liv. Det är du som styr över dig och inte något annat.
    Lycka till tjejen!!

    Svar: Tack så jättemycket för all cred och pepp! Jag hoppas och tror att du också är en kämpe som vågar gå emot "hjärnspökena". Får du hjälp? Jag har ingen aning om hur länge du gått med skiten och hur "det" på verkar just dig, men jag hoppas iallafall att du slipper vara fängslad i en ätstörning så länge som jag varit nu. Man kan inte leva ett värdigt liv med en ätstörning. Det är DU eller DEN. Hoppas att det är DU som vinner matchen.....för man är väl inte född till att förlora? ;) Kram och gott nytt år!
    HELLBIRD.se

    2013-12-30 | 14:51:04

Kommentera inlägget här: