Ragg på gymmet?

// Vardagsbloggande //

Asså, egentligen vore det ju toppen  -  en vältränad (förhoppningsvis) kille som raggar på
en trots att man ser ut som fan efter en omgång i gymmet. Träningsintresserade killar ÄR
nice, så är det bara. Men om de ska ragga på mig, så får de fan veta HUR man raggar !!!!!
Nog för att jag är svårflörtad, men vissa failar ju bara sönder... Två exempel som inträffat
hittills under året:

En utländsk, ganska snygg kille spanar. Enbart blickar kommer man inte speciellt långt på,
så tänkte att han får anstränga sig liiite mer än så om jag ens ska orka bry mig... Efter ett
tag kommer kommentaren "you've got long hair"... REALLY!?!!?!? NO SHIT SHERLOCK !!!!!
Där fick han en smartass-stämpel i pannan på tre röda, och jag svarar något i stil med "ja
det har jag"  - fast på engelska då givetvis. Jag menar, jag HAR långt hår, är ganska jävla
medveten om det. Det var ett påstående, inte en komplimang, right!? Han och hans polare
blev lite irriterade över mitt korta svar och undrade varför jag inte sa tack (!) och försökte
starta en konversation. "Bitch-mode on" och back-to-business på den.

Dagens händelse var liite mer passiv, rätt rolig, men ändå sjukt irriterande. Ställer mig på
crossen bredvid en kille. Det var den enda lediga, så hade inte direkt "spanat in" vem som
stod på den bredvid.. Anyway, så fort jag börjar köra så känner jag hur personen scannar
mig uppifrån och ner. Jaja, det kan han la få göra, tänkte jag, å fortsatte glo på Simpsons.
Var rätt inne i träningen, så orkade inte kolla vad det var för snubbe, mer än att han hade
ganska snygga tatueringar på armarna. MEN, min tanke om att det kanske var en schysst
dude grusades ganska snabbt när han 'avancerade' med att börja sjunga till popmusiken i
sin iPod och ha kroppen helt vriden åt mig, istället för fram (hur fan han lyckades med det
på en cross). Då kände jag att jag var tillräckligt uppvärmd för passet jag skulle gå på...

Borde finnas kurser i raggningsteknik för en del alltså.

Kommentarer

  • haelsa.blogg.se säger:

    Klassiskt. Själv så var det en kille som frågade mig (på min smala tid förstås..) hur man stretchar magen. Jag förklarade för honom, och det visade sig att det stod skrivet på tavlan han hade glott på hur man gör klart och tydligt. :p Och sedan småsnackade han lite om stretch. xD

    Svar: HAHA! Herregud, fattar de inte själva hur uppenbart dumt det blir? xD
    Charlotte / hellbird.se

    2013-04-03 | 12:53:33
    Bloggadress: http://haelsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här: