Eurovision '12

// TV-program //

Okej, vilka fem bidrag tror jag kommer att slåss i toppen?

- Sverige. Såklart. Loreen gör snyggaste numret och har en av de bästa sångrösterna.
- Ryssland. You gotta love the Babushkas!!! :D
- Serbien. Denna ballad är en av storfavoriterna i tävlingen (dock INTE min). Kanske
är den så omtyckt för att den innehåller en slinga som är tagen ur en av de populäraste
radiohitsen just nu? Lyssna och döm själva. Så jävla fult. Det är Coldplay's låt Paradise
jag snackar om...
- Italien. Italiens Amy Winehouse har jag hört... Och nja, jag gillar henne, men är inte
helt såld på låten. 
- Cypern. Man blir glad, benen vill daansaaa, och sångerskan är skitsnygg. Refrängen
sätter sig direkt. MEN, låten är så himla "vanlig", och det låter inte helt hundra live...

En annan internationell favorit är Rumänien, och ja, här snackar vi sommarplåga!!!
Spanien har också bra odds, och jag tycker att deras bidrag är en mycket bättre ballad
än Serbiens. Tycker dock att sångerskan ser läskig ut. Blir ingen röst från mig iallafall.

Personligen älskar jag Danmarks bidrag  -  även om jag vet att den inte lär kamma hem
någon topplacering. Gillar även Norges bidrag  -  bortsett från Tooji's fals(k)ettsång...
Jag blir så glad av att se Junior dansa på scen, en av mina absoluta favoritdansare. Han
dansar alltså bakom Tooji...

Min sista kommentar innan schlagerfesten drar igång: Ärligt talat så ser jag bara att ett
enda land utöver Sverige har RÄTT att vinna, och det är fantastiska Ryssland. Punkt!!
Vinner något annat land så blir jag bitter. Ha en fantastisk kväll!!! Puss på er.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: