Metaltown, ragg & Marilyn Manson

// Uteliv å partaj //

Herre min skapare vad jag är trött i kroppen. Jobbade 12 timmar i fredags och närmare
13 timmar igår. Uppgift: att få ut alla festivalmänniskor från stan -> Metaltown i bussar.
Låter kanske enkelt, men ja, jag vet ju att så INTE är fallet. Speciellt inte när trafiken är
som den är en fredagseftermiddag. Tycker dock att jag och mina grymma kompanjoner
gjorde ett jävligt bra jobb. Höll stämningen på topp genom timmeslånga köer och en del
regnskurar. Hade sjukt kul faktiskt, trots de långa arbetspassen.

En sak som chockade mig lite var alla ragg jag fick. Helt sick. Hade ju inte riktigt väntat
mig det med tanke på outfiten: knallröd Security-tröja, inte speciellt smickrande jobbar-
brallor, lagom snygg 'solbränna' och terrängwalkingskor (som inte är supersexigt enligt
mig... Kan det vara så att rockers gillar brudar i arbetskläder?? Jag blir inte helt klok på
det där, men det var iaf en himlans bra självförtroende-boost, hahaha.

Var som ni kanske förstår inte helt piggelin efter mina arbetspass, men jag drog iväg till
festivalen i fredags bara för att se Marilyn Manson (man vet ju aldrig hur länge typer
av den sorten lever liksom). Jag hade inte överdrivet höga förväntningar, eftersom han
inte har varit 'helt hundra' det senaste **host**. Men jag tycker faktiskt att han klarade
av spelningen bra. Grymma låtval (wohoo) och en snygg show, så jag är helt klart nöjd!!



Måste placera detta inlägget i Uteliv å partaj, det är ju trots allt en fucking festival det
handlar om!!! :D Hoppas att ni haft en finfin helg. Hare gött, pöss hajj.

Kommentarer

  • malin säger:

    åååh hoppas du har haft det bra :D tar på krafterna kan jag tänka mig ;) håller med dig om det där med kändisarna, alla verkar trilla av pinn titt som tätt :O

    Svar: Det sjuka är ändå rockstjärne-fenomenet. De är sönderknarkade och har supit hela sittintensiva liv, ändå lever de jävligt länge. Förstår inte hur det går till... En egen art!?
    Charlotte / hellbird.se

    2012-06-18 | 13:08:28
    Bloggadress: http://formenmotettrikareliv.blogspot.se/
  • dite säger:

    haft en bra vecka hittills? :D

    2012-06-20 | 02:12:42
    Bloggadress: http://afroditeedreflo.blogg.se/
  • Miss C säger:

    malin: Det sjuka är ändå rockstjärne-fenomenet. De är sönderknarkade och har supit hela sitt

    intensiva liv, ändå lever de jävligt länge. Förstår inte hur det går till... En egen art!?

    2012-06-20 | 10:56:25
    Bloggadress: http://missc.se/
  • Elena säger:

    Hallå, en läsare som följt dig ett tag men aldrig kommenterat innan. Måste bara säga att jag var också på festivalen, och såg dig vid bussarna i lördags! :D Men var inte hundra på att det var du så jag kom mig inte för att hejja.
    Alla säger det säkert men ditt hår är ju underbart! ^_^

    Svar: Åh gjorde du!? :D No worries, du får helt enkelt heja nästa gång (inte sååå många fler i Göteborg med en meter långt rött hår), haha! Tack! :)
    Charlotte / hellbird.se

    2012-06-28 | 20:03:54

Kommentera inlägget här: