Melodifestivalen 2012

// TV-program //

Nu börjar det snaaart!!! Ja, jag vet, alla här kanske inte är lika besatta i Melodifestivalen
som jag, men det hindrar ju inte mig från att skriva vad jag tycker om alla hemska bidrag
som ploppar upp på scen varje år. SVT gav ut årets startordningen igår, den står i dagens
GP för er som vill läsa den 'i detalj'...  Själv tänkte jag bara dela med mig av några artister
som jag reagerade lite på att se i Melodifestivalsammanhanget.

DELTÄVLING 1, Växjö 4/2
Den som inleder hela karusellen är Sean Banan  -  behöver jag ens kommentera det!? Eh.
The Moniker är också med i första deltävlingen, undrar om han kan slå sitt förra bidrag.
Loreen kör även iår igen. Kul. Afro-Dite gör (!) comeback, ska bli kul att se/höra!!! Men
Dead by April!? Känns lite malplacerat, men ok... Förutom Sean Banan är den jobbigaste
artisten Marie Serneholt med i första deltävlingen. Urk!!! Jag skämdes som bara den när
hon körde sitt senaste bidrag  "Disconnect me"  2009. Känns inte som att detta kommer
bli mycket bättre... Hoppas att jag har fel.   (Anders, här skulle jag hellre se Bengtzing!!!)

DELTÄVLING 2, Göteborg 11/2
Mina främsta förväntningar ligger hos Ulrik Munther och Top Cats. Andreas Lundstedt
kör en svensk låt, gillas inte. Sonja Aldén sjunger så vackert så, men nja, inte riktigt min
favorit... Timoteij kommer tillbaka, kan bli bra (bra placering på Svensktoppen om inte
annat). Sista numret i Göteborg framförs av... Thomas Di Leva. No comments.

DELTÄVLING 3, Leksand 18/2
Carolina Wallin Perez ska vara med!!! Spännande. Love Generation känns inte lika kul,
blir väl som förra året, en typisk partydänga a la massproduktion. Någon som redan nu
känns som en finalkandidat är Andreas Johnson. Kan väl inte bli helt fel!?? De två sista
bidragen framförs av Molly Sandén (nej tack) och Björn Ranelid (WTF!!?) feat. Sara Li.

DELTÄVLING 4, Malmö 25/2
Här kommer två artister som jag finaltippar redan nu; veteranen Charlotte Perrelli och
kidsens favorit Danny. Annars är jag spänd på att få höra bidragen från Hanna Lindblad
och Lisa Miskovsky.  Duon Lotta Engberg och Christer Sjögren känns däremot inte lika
spännande, men sen innan vet man ju att dansbandsnissar kan skrälla rejält...

P.S. Gjorde en ny kategori nu, TV-program, så att man lättare hittar allt mitt tjat om alla
musiktävlingar, hahaha. Ha det gött.

Kommentarer

  • Linda-B-4-ever säger:

    Melodifestivalen utan Linda Bengtzing funkar bara inte alltså. När jag kollar igenom årets startfält så undrar jag vad Christer Björkman tänker med alltså. Tycker det är dags för lite lirare som Roger Pontare och Lasse Kronér att köra igen!

    2012-01-11 | 23:30:18
  • Miss C säger:

    Linda-B-4-ever: Hej Anders! Haha! Som sagt, hellre Bengtzing än Serneholt, men ja...

    Mer än så kan jag inte ge till Bengtzings fördel, haha. Roger Pontare hade varit kalas!!!

    Han är en riktig mysgubbe. Mer sånt. Lasse Kronér!? Han ska nog hålla sig till program-

    ledarjobb, så att jag fortsätter att tycka om honom!!! :)

    2012-01-15 | 10:04:39
    Bloggadress: http://missc.se/

Kommentera inlägget här: