Katastrofdag

// Mitt ätstörda liv //

Hmpf... Gårdagen var riktigt, riktigt kass faktiskt... Sämsta dagen på länge, så nu har jag
tappat lite glöd. Hade värsta hetsätningen på galet länge. Jag vet att det är skitbra att det
händer så sällan, men när det väl sker så känner jag mig som världens mest misslyckade
människa, vilket inte är så jävla kul. Får verkligen hoppas att denna dagen blir tusen ggr
bättre... Lyckas jag få till en kanondag såhär direkt efter så blir det lättare att "ta sig upp
på hästen" igen, även i framtiden när jag hamnar i diket... Jag måste lära mig, VETA, att
det går att vända trenden till det bra  -  precis lika snabbt som det gick snett... Förstår ni
vad jag menar?? Kände att jag inte fick fram en så enkel formulering som jag ville, haha.

Vill bara berätta hur jag försökte hantera min extrema ångest igår. Har ju ingen medicin
längre som jag kan ta vid "akuta behov", så efter första etappen av hetsätningsfanskapet
gick jag upp i skogen och satte mig på ett berg för att rensa huvudet lite. Men så började
det givetvis att spöregna.. Då klättrade jag upp i ett träd, satt där ett tag och lyssnade på
musik och spelade Wordfeud. Det var fantastiskt trevligt. Young, wild and FREE, right!?

Sen tränade jag (Zumba och CXWORX), då kunde jag också koppla bort ångesten, himla
bra. Till kvällen mådde jag dock skit igen, så jag tog mig en promenad i mörkret. Det var
ljummet ute så jag satte mig på en öde hållplats och bara VAR ett tag. Underbart. Någon
annan som har bra idéer på vad man kan göra när det känns som att man bara vill dö...!?
När det känns som att allt är emot en, och när kämpaglöden sinar? Tacksam för alla tips.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: