Mårdhund på gatan

// Vardagsbloggande //

Hm, inatt möttes jag av en fluffig, ovanlig sak när jag var påväg hem från Frida. Såg
ut som en tvättbjörn, men nu har jag förstått att det rör sig om en mårdhund. Trots
att den var söt som socker vill jag INTE ha den i området... Arten kan sprida rabies
och dvärgbandmask, vilket inte är så passande i ett husdjurstätt område. Funderar
på att ringa till "Mårdhundsprojektet"s tipstelefon...??? Känns dock hemskt om jag
skulle tipsa jägare om att leta upp och döda ett oskyldigt gulligt djur...



Men jag värderar min katts hälsa högst, så det blir nog att jag ringer. De vill att man
ska ringa om man sett en mårdhund, och det har ju jag. Uh. De har trots allt startat
projektet av en jävligt bra anledning. Mårdhunden hotar Sveriges mångfald (länk).

Kommentarer

  • maddie säger:

    Shit va söööta!!

    2011-09-13 | 20:36:15
    Bloggadress: http://princessmaddie.blogg.se/
  • Miss C säger:

    maddie: Jaaa visst är de!? Synd att de inte är bra för Sveriges djur och natur bara... :/

    2011-09-16 | 10:26:14
    Bloggadress: http://missc.se/

Kommentera inlägget här: