Sjukt godisbråk

// Mitt ätstörda liv //

Okej, nu börjar jag verkligen bryta ihop totalt psykiskt. Mår så fruktansvärt dåligt av
att vara såhär "stor". Går jag inte ner i vikt under hösten så vet jag seriöst inte hur det
kommer gå med mig. Nu tror jag iofs att jag kommer att lyckas *håller hoppet uppe*,
bara jag får ett jobb = så att jag håller mig sysselsatt, och träningarna börjar på allvar
nästa vecka så det blir nog bra...

Angående rubriken; en liten 'deja vu' från mina sjuka dagar uppenbarade sig nyss. Jag
och min bror har varit och köpt godis till kvällen.  När vi kom hem så ville min syster
ha lite innan hon drar hemifrån. Det kändes jobbigt, men okej.. Sen vill hon ta mer än
vad jag känner är "okej" för mitt psyke, och jag flippar ur. Nu kanske ni inte fattar ett
skit, vad hände...!? Ska förklara så gott jag kan.

Vi hade köpt en godispåse till mig, och en till resten av familjen. Jag måste ha en egen
pga mitt kontrollbehov (som föddes iochmed mina ätstörningar). Men varför flippade
jag när Louise åt ur den andra påsen?!? Jo, "deras godis" kan ju inte ta slut INNAN det
ens ska komma fram på bordet  =  kl 20.00... Det är ju först DÅ som alla  "ska"  samlas
framför TV:n tillsammans...  Skulle deras godis då redan vara uppätet så skulle jag få
panik. Jag kan ju inte sitta där och äta godis själv!? Det skulle bara inte funka...

Nej, jag är inte frisk.


Kommentarer

  • Amanda säger:

    Ååå känner igen mig! Fast jag är sån för frukosten. Klarar inte av att komma ner senare till köket för då måste alla "se" mig göra iordning min frukost. Blir bara stressad av deras blickar. Samma är med att komma tidigare. Då måste ju dom andra i familjen "se" mig sitta och äta själv. Panik på det! Håller med dig, jag har kommit fram till att jag själv är lyckligast smal. Kommer aldrig bli frisk, för nu mår jag bara skit när jag är så här stor. Bättre smal ;( helvete också vad svårt det ska vara att hitta nån sorts balans. ångestångestångest

    2011-09-10 | 04:28:19
  • Candy säger:

    <3

    2011-09-10 | 12:23:39
    Bloggadress: http://www.eye-candy.se
  • Miss C säger:

    Amanda: Eller hur!? Fy fan vad jobbigt det är. Vill inte att jag ska behöva tänka så

    men det går bara inte att stå emot den ångesten alltså... Det går inte...



    Candy: <3

    2011-09-16 | 10:38:34
    Bloggadress: http://missc.se/
  • Katie säger:

    Fina du <3 jag vet hur det är. Precis samma här! Jag har fått ett sådant återfall att jag inte ens vet var jag skall ta vägen och fick ett riktigt stort bryt hos mamma å pappa här om dagen ... Bara skrek å grät över en skit sak, över maten . . . Helt onödigt men allt bara rasade :'(



    Be strong! We will make this! Vi skall klara oss igenom detta IGEN!

    styrke kramar

    Katie



    2011-10-10 | 23:23:51
    Bloggadress: http://katierebekah.blogg.se/
  • Miss C säger:

    Katie: Ja fy, fick också ett rejält anfall/panikattack för några dagar sedan. Det var hemskt,

    men visserligen så rensade det luften lite. Behövde få ut det som jag går och bär på...



    Men vi klarar detta! <3

    Kramar

    2011-10-12 | 09:43:12
    Bloggadress: http://missc.se/
  • Julia säger:

    Jag förstår precis vad du menar. Jag känner likadant.

    Kom igen, nu kör vi mot friheten!

    krami

    2011-10-18 | 17:23:18
    Bloggadress: http://helavagentillbaka.blogg.se/
  • emma-isabella säger:

    Kikar in och läser din blogg. Känner sååå igen mig i mycket av det du skriver. Jag har själv en hetsätningsstörning. Kik gärna in hos mig.

    KRAM och pepp

    2011-11-03 | 13:25:41
    Bloggadress: http://motettslankareliv.webblogg.se/
  • Miss C säger:

    Julia & emma-isabella: Usch och fy, hemskt att ni också har erfarenhet av detta helvete,

    men samtidigt är det alltid lite skönt att veta att man inte är ensam om skiten!!!

    Massa pepp, kämpa på :) Kram C

    2011-11-10 | 20:17:10
    Bloggadress: http://missc.se/

Kommentera inlägget här: