Veckans filmer

// Musik- & filmtips //

Såg precis klart filmen "Like Minds"   - psykologisk thriller från 2006. Man blir snabbt
'indragen' i storyn, så den är inte direkt tråkig eller seg.  Gillar inte att se tarmar, organ
osv (ew) men i övrigt var filmen småmysig!!! :) Jag gillar när man måste tänka lite själv.
Sjukt bra skådespelarinsatser, jag blev helt kär i Eddie Redmayne...



Tittade på en helt annan slags film igår (eller om det var i förrgår)  -  "Kate & Leopold".
Sjukt mysig film!!! Helt klart A MUST SEE för de som gillar Hugh Jackman. Det är en
lite fantastyinspirerad romantisk komedi som borde passa de flesta. Filmen påminner
ganska mycket om Crocodile Dundee (när Mick kommer till USA)  -  som jag förövrigt
älskar. Det var vid flera scener som jag fick kämpa för att inte brista ut i världens gap-
flabb, hahaha. Den kvinnliga huvudrollen spelas av Meg Ryan. Och just ja, en av mina
favoritskådisar inom komedigenren är med, nämligen Breckin Meyer!!! :D

~  Like Minds på IMDB ~
~  Kate & Leopold på IMDB ~

Kommentarer

  • Rosie säger:

    Ååh, Kate & Leopold måste jag se, haha. Den verkar väldigt rolig!

    2011-12-21 | 21:19:25
    Bloggadress: http://screamingbubbles.blogg.se/
  • Miss C säger:

    Rosie: Det måste du verkligen! Den är underbar! :D

    GOD JUL! Kramar C

    2011-12-22 | 18:43:57
    Bloggadress: http://missc.se/

Kommentera inlägget här: