WayOutWest: Lördag

// Uteliv å partaj //

Alla band som jag hade intresse av att se spelade egentligen i fredags, men igår fick jag
faktiskt upp ögon och öron rejält för ett par 'nya' band. Första bandet som jag verkligen
satt och njöt till var THE JAYHAWKS, ett alternativ / rock / country-band från USA.
Riktigt härligt gung på publiken. Själv satt jag i gräset å drack cider i solen. Underbart!!!

Satt kvar en stund när SÄKERT! spelade också...  Är inget större fan av Annika Norlin,
men älskade när hon sjöng "Allt som är ditt", ni vet låten där hon gapar "De jävlarna ska
skjuuuuuuutaaas"... Najs.

Min absoluta favoritspelning under hela festivalen stod ändå PULP för !!!!!!! Sångaren
Jarvis Cocker hade världens sjukaste och bästa kontakt med publiken;   i princip hela
Slottsskogen dansade, gammal som ung. Blev lite småkär i den 47-årige galningen, haha.



Sen spelade TIESTO, och visst, här snackar vi extrem klubbkänsla i stooooort format,
men en DJ ska inte stå på en festivalscen enligt mig...

Till sist var det KANYE WEST's tur att gå upp på scen och avsluta kvällen/festivalen.
Lyssnar inte riktigt på den sortens musik, så med tanke på att jag var galet jävla trött så
stannade jag bara under de två första låtarna. Måste säga att entrén han gjorde var sjukt
snygg;  höjdes upp med en "hiss/lyftkran" i ett rökmoln med snygg belysning. Enligt GP
var han grym, men enligt Aftonbladet misslyckades han totalt.... Ni som var där får helt
enkelt avgöra själva.

Men som sagt, för mig var det PULP, med Jarvis Cocker i spetsen, som överlägset tog
hem segern om festivalens bästa gig!!! ^^

Kommentarer

  • J säger:

    Hej!!! din blogg är underbar och så fin! jag har precis samlat modet att börja blogga och det skulle verkligen betyda mycket om du skulle kunna ta en titt förbi :) PUSS!

    2011-08-15 | 20:29:49
    Bloggadress: http://thisonesforyouana.blogg.se/
  • Miss C säger:

    J: Tack så mycket! :)

    2011-08-31 | 15:12:07
    Bloggadress: http://missc.se/

Kommentera inlägget här: