Psykbryt extreme

// Mitt ätstörda liv //

Fy fan, var tvungen att sminka av mig helt. Började störtgråta för några minuter sedan.
Har i princip inte rört mig någonting idag, och det gör mig galen. Undra just hur många
kilo jag lagt på mig denna sommaren. Vill fan inte veta. Vill ingenting.

Just nu vill jag verkligen bara försvinna.. Kanske ta en sista-minuten-resa på en vecka
och inte äta något alls??? Bara gå runt, runt, runt... Fan vad jag inte klarar av det här...
Kan jag inte få spola tillbaka tiden ca 3 år och fortsätta leva mitt anorektiska liv? Låter
kanske dumt, men jag mår hellre skitdåligt och är smal, än skitdåligt och ser ut såhär...


Kommentarer

  • Amanda säger:

    Åh känner igen mig totalt i det du säger! Det är väl det som är det svåraste i att bli frisk?! Ja menar tekniskt sätt kan ju alla "se friska ut" och äta ordentligt. Men det är skillnad på att ha en fungerande frisk normalviktig kropp som man trivs med och att ha en kropp som gör en ledsen och illa till mods, men fungerar rent fysiskt.



    Det är detta som gör mig så tveksam. Vilket liv vill man egentligen ha? Jag kan desperat sakna min egen smala 45kg-kropp som fanns för ett år sen också Men försök återkomma till känslan av att ständigt vara kall, segtänkt- långsam och orkeslös, deprimerad, och ständigt hungrig och livrädd för allt som man inte hade kontroll över. Är det värt det?



    Jag vet faktiskt inte själv vad jag skulle svara. Är på den gränsen mest hela tiden. Den gränsen är så jäkla svår. Ena dagen är allt ok och man känner sig nöjd. Andra dagen är tvärt om, INGET är okej och det man gjorde föregående dagarna skapar extrem ångest. Fan alltså. Det finns ingen lösning på det hela, egentligen är det nog bara att göra saker som distraherar mat och kropps-tänket.



    Hmm hoppas du finner något att göra. Själv är jag au pair och måste hela tiden sätta mig själv i andra hand. Det gör att jag helt enkelt inte orkar/hinner bry mig om hur jag ser ut! Det är en jättebra lösning tycker jag.



    Oj wall of text. Men jag hejar på dig :)



    //Amanda

    2011-08-19 | 00:26:10
  • Miss C säger:

    Amanda: Shit, du vet verkligen hur jag tänker. Eller snarare hur de flesta på vägen ur

    skiten tänker. Den där gränsen är hemsk. Ena dagen är man ok med sigsjälv och kan unna

    sig något gott, nästa dag är man näst intill självmordsbenägen. Att hoppa mellan de

    dagarna gör mig så trött... :/



    Hejar på dig med och tack för din 'wall of text'! ;)

    Kram C

    2011-08-31 | 15:03:46
    Bloggadress: http://missc.se/

Kommentera inlägget här: