ÄS - Uppdatering

// Mitt ätstörda liv //

Hejhej!!! Som ni vet är jag i England för tillfället, och jobbar/bor hos en engelsk familj.
Självklart var det oroande att åka iväg till ett annat land och behöva klara sig själv efter
mina ätstörda år... Maten och måltiderna var förmodligen det största orosmomentet
(surprise), men det har faktiskt gått väldigt bra. Engelsk vardagsmat innehåller ganska
mycket fett å socker, vilket känns lite jobbigt, men jag rör mig trots allt ganska mycket
jämfört med vad jag gjorde hemma innan jag åkte. En stor skillnad är NÄR måltiderna
sker här vs. hemma. Jag är inte van att äta middag vid 21.00... Då är klockan dessutom
22 hemma, så det känns ännu mer konstigt (nu i början)... Men jaa, jag ska säga till min
"chef" att jag kommer att äta lite mindre på kvällen och mer till lunch, samt ett större
mellanmål. Jag vill inte äta så mycket innan jag går och lägger mig. Det känns....jobbigt.
Speciellt med tanke på att vi alltid får en massa efterrätt också. GOSH!!! o.O

Anyway, livet knallar på bra och jag har inte haft några större problem med ångestanfall
eller liknande. Hoppas att jag slipper det... Familjen, och den andra tyska tjejen som jag
arbetar med, vet om mina problem - det känns väldigt bra och lugnande!!! Återkommer
med uppdateringar om mitt ätstörda liv så småningom. Några frågor!? ^^


Kommentarer

  • Chalten säger:

    Hurra for England! Hvilken del av landet bor du i da? London? :)

    2010-09-13 | 20:36:43
    Bloggadress: http://www.chalten.blogg.no
  • Miss C säger:

    Chalten: Jag bor i södra England, ca 7 mil nedanför London!!! ^^

    2010-09-14 | 12:23:58
    Bloggadress: http://missc.se/

Kommentera inlägget här: