Nybakade scones

// Recept & Mat //

Hey!!! Min mamma var lite avundsjuk på att jag severat nybakade scones till mina
syskon när hon å pappsen var på landet, så idag blev det till att baka igen...

Testade ett nytt recept, som ni hittar HÄR "Havrescones"... Eftersom scones ofta
blir väldigt smuliga när man inte har i filmjölk, så la jag till ett ägg i receptet. Måste
säga att de blev himlans goda och EXTREMT mättande... Men det räckte inte att ha
dem i ugnen 10 minuter. Jag sänkte värmen och hade dem inne i 20 minuter. Fick
även dela dem efter en kvart för att de inte skulle bli degiga inuti.



På grund av det extra ägget blev skorpan lite maräng-aktig. Mums!!! ^^

Kommentarer

  • Elin säger:

    Ser knapriga och goda ut. Är inget större fan av scones annars. Kolla in "Mollys kost och hälsoblogg" för en massa recept på fruktscones och andra sorter. Den är riktigt kul att inspireras av. Tror du skulle gilla den. Kram

    2010-07-26 | 12:51:32
    Bloggadress: http://anxiousgirl.devote.se
  • Miss C säger:

    Elin: Ja, de var faktiskt lite FÖR goda för mig... =/ I think you get my point. Har faktiskt också kikat lite på den bloggen, och jag håller med dig, den är väldigt bra och inspirerande!!! ;D Kramar

    2010-07-26 | 22:07:25
    Bloggadress: http://missc.se/

Kommentera inlägget här: