På inköpslistan

// Smink / Make-Up //

Snart är det dags för mig att inhandla lite nytt smink, både det ena och det andra håller
på att ta slut... Alla produkter på listan är länkade till sina respektive produktsidor. De
som jag använt förut och vill fortsätta med, markeras med ett R och de produkter som
jag tänker testa för första gången markeras med ett N... ^^

* Shiseido Hydro-Powder Eyeshadow (N)
* Maybelline Define-A-Lash Waterproof Mascara (R)
* Make Up Store Dual Foundation (R)
* Smashbox O-GLOSS eller Smashbox O-PLUMP (N)
* Foundation... Har inte riktigt bestämt mig. Det är jättesvårt att hitta foundations som
passar min hudfärg. Det är bara de dyra märkena som har min ljusa nyans. Jag har haft
Estée Lauder Double Wear innan, och den är helt okej, men jag vill testa något nytt...
Jag vet att Dior, Clinique och Laura Mercier har produkter som passar, men vi får se!!!



Det finns så himla mycket fint smink, men i många fall ser det bättre ut än vad det är.
Förra året köpte jag en ögonskuggepalett från Clarins. Jag stod och valde mellan tre
olika märken, vars paletter hade i princip identiska färger... Det var Clarins, Dior och
Guerlain. Clarins gav överlägset bäst färg. Dior's ögonskugga blev jättesvag på huden
och försvann nästan direkt. TESTA sminkprodukterna innan ni köper dem - speciellt
bland de dyra märkena. Dyrast är inte alltid bäst...