Döden.

// Mitt ätstörda liv //

När vi satt framför TV:n igår kväll, på landet, ringde telefonen. Från att ha haft en
mysig stämning förvandlades kvällen till en sorglig avslutning på en annars fin dag.
Min farfars bror hade hittats död i sin lägenhet under eftermiddagen...

Han var ingen avlägsen släkting som jag bara träffat en gång vart fjärde år. Han har
varit närvarande under hela min uppväxt. Nu är han bara borta... Jag kan spendera
timmar med att ligga och funderar över döden, och livet. Det är verkligen ett enda
stort mysterium.

När jag tänker på att livet trots allt är ganska skört, så kommer jag alltid in på ämnet
ätstörningar. Anorexi. Bulimi. Sjukdomar som tar upp alldeles för mycket tid av våra
liv... Jag önskar verkligen att alla ni som lider av ätstörningar och läser detta söker
hjälp!!! Jag hade aldrig kommit såhär långt utan hjälp. Visst, det har varit stundtals
olidligt, men det har varit värt det!!! Ändå är jag inte frisk. Men jämfört med hur jag
mådde för två årsedan är det helt otroligt att jag kan leva så som jag gör idag...

Om någon behöver prata eller bara behöver ett litet råd angående ätstörningar och
behandlingar, så är ni välkomna att maila mig!!! [ missc @ hotmail . se ]

Kommentarer

  • sh säger:

    åh, kram på dig. beklagar sorgen.

    2010-08-04 | 00:50:27
    Bloggadress: http://ellepourlui.blogg.se/
  • Kattis säger:

    Usch, lider med dig! Jag förlorade en av mina bästa vänner för ett par år sedan, så jag vet, det gör ont. Men tiden lker alla sår. Även fast den ibland lämnar ärr efter sig, så läker tiden alltid såren.



    sv:Jo, visst har du rätt i att det sällan blir som man har planerat, men den här gången är det annorlunda. Det måste vara det annars orkar jag inte längre.

    Ta hand om dig!

    Kram

    2010-08-04 | 02:23:28
    Bloggadress: http://iliedtoyou.blogg.se/
  • Miss C säger:

    Kattis: åh, blir så ledsen när jag läser din kommentar. Jag tror verkligen att du kan klara

    detta. Du behöver kanske förändring? Jag ska ju åka iväg till england som au pair, jag ser

    det som min chans till förändring. Att hitta nya saker att se fram emot, nya intressen,

    nya vänner... Min vardag kan inte fortsätta som den gör.. Vi måste VÅGA förändra!!!

    2010-08-04 | 11:11:28
    Bloggadress: http://missc.se
  • isadora säger:

    åh beklagar. verkligen. ta hand om dig! Kram

    2010-08-04 | 12:30:16
    Bloggadress: http://isadoraekenberg.blogg.se/
  • Anonym säger:

    hur vet man att man kommit upp till sin normalvikt? Jag har inte haft mens på typ 1 år, väger typ 53 kg och är 168 cm. Rätt så normalt alltså men min mens är liksom spåröst försvunnneeeeeeen?!!! Tips på hur man kan få tillbaka den?

    2010-08-04 | 12:34:32
  • Miss C säger:

    Eftersom att alla människor har olika "normalvikt" finns det inget exakt svar på

    hur mycket du ska väga för att få tillbaka mensen. Kommer du ihåg ungefär vad du

    vägde när den försvann? Hoppas verkligen att du får den tillbaka. Jag tjöt av glädje

    (tro det eller ej) när min kom tillbaks!!! ^^

    2010-08-04 | 16:19:53
    Bloggadress: http://missc.se/
  • anne säger:

    Det är alltid tråkigt när någon man känner dör och ändå tristar blir det om det är någon närstående.



    Jag tycker du att tuff och stark som uppmanar andra med ätstörningar att söka hjälp. Jag kan tänka mig att man kanske inte vill ha hjälp, men kanske är det nödvändigt för att överleva...?

    2010-08-05 | 18:42:19
    Bloggadress: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här: