Anställd av mördare!?

// Vardagsbloggande //

Ehm... Jag skrev igår om att jag inte var nöjd med mitt jobb som "eventassistent" på
Göteborgs Kulturkalas. Jag och en annan tjej ska dit idag och lämna våra saker. Ska
aldrig mer ta ett jobb innan jag vet EXAKT vad jag ska göra, samt veta vad företaget
har för bakgrund. Min nya vän Linnéa, som också känner sig allmänt förbannad, har
kollat upp en hel del saker om Spärrservice - de har flera anmälningar och verkar
vara väldigt hatade av många... Visst, det ÄR en bra grej de erbjuder, men de jobbar
på fel sätt. Att lura människor håller inte i längden. Jag vägrar gå runt och lura i folk
att de inte förbinder sig till något, vilket ledningen sagt till oss är fallet, men icke...

Nu kanske ni undrar vad jag menar med rubriken??? Jo, Linnéa har tydligen fått reda
på att de som grundade företaget har dömts för dubbelmord!!! Mysigt värre... Nu
kanske man borde skaffa sig en livvakt!? Haha, nej, kanske inte ska skämtas om!? xD


Kommentarer

  • Mizzie säger:

    Fan vad läskigt XO

    2010-08-11 | 11:34:02
  • Mia säger:

    Men usch nu blir jag lite rädd. Menar du att de lurar folk? Jag fick det där erbjudandet i våras och tog det för att de lovade att jag just inte förband mig till något.

    2010-08-11 | 14:42:23
  • Anonym säger:

    knepigt, men man kanske inte ska tro på allt :)?

    fin blogg också!

    Kram

    2010-08-11 | 17:50:08
  • Emma Lundström säger:

    Gud vad hemskt:O Men tur att ni kom på det!:)

    2010-08-11 | 18:31:29
    Bloggadress: http://emmalundstrom.devote.se
  • Miss C säger:

    Mia: Ja, de har blivit fällda av reklamationsnämnden (ARN) och har tidigare domar för skattefiffel. Man kan ju hoppas att de skärpt sig, men man bör ändå vara försiktig... =/

    2010-08-11 | 20:02:13
    Bloggadress: http://missc.se/
  • Carl-Erik Gustafsson säger:

    Hej på er!



    De artiklar som skrivits om företagets grundare är kraftigt överdrivna (ingen av grundarna har t.ex. dömts för mord (än mindre dubbelmord)) och bör tas med en rejäl nypa salt.

    Vi lurar inte någon med våra event. Vi delar ut nyckelbrickor som är gratis 6 månader, därefter får man en förfrågan ifall man vill fortsätta använda brickan för 60kr/år (frivilligt att fortsätta).



    Vi har drygt en miljon användare av våra olika tjänster i Sverige, och även om de flesta är nöjda så är det tyvärr en och annan som är missnöjd och det är de som gör väsen av sig på internet.

    Det stämmer att vi även har fått ett fåtal anmälningar hos ARN från missnöjda kunder. I vissa fall har de ansett att vi agerat fel, varpå vi rättat oss efter deras beslut. Men i de flesta fall har ARN inte ansett att vi agerat felaktigt.



    Har ni några övriga funderingar får ni gärna mejla mig på kundombudsman"at"sparrservice.se



    Mvh

    Carl-Erik Gustafsson

    Konsummentombudsman

    Securia / Spärrservice

    2010-09-30 | 15:12:50
    Bloggadress: http://www.sparrservice.se

Kommentera inlägget här: